zondag 01 februari - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Ronald Gerrie Joey en Rachel - WaarBenJij.nu zondag 01 februari - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Ronald Gerrie Joey en Rachel - WaarBenJij.nu

zondag 01 februari

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Ronald Gerrie Joey en Rachel

03 Februari 2015 | Costa Rica, Quepos

Van Puerto Viejo naar Panama Bocos del Torre hotel Playa Tortuga Vandaag verhuizen we naar Panama. We worden om 07.30 uur opgehaald door een busje, daarna nog wat andere hostels afgereden om verschillende backpackers op te halen. Aangekomen bij de grens moest iedereen een ticket kopen om het land te mogen verlaten, wij hadden dit al gekocht in San José bij de bank credito. Toen moest je een oud kantoortje binnen om 3 dollar per persoon te betalen voor een sticker in je paspoort te kopen om Panama binnen te komen. Daarna met de koffers naar boven sjouwen om weer een oud kantoor in te gaan voor de paspoortcontrole om Costa Rica uit te mogen gaan. Toen moesten we een lange brug over lopen met heel ons hebben en houwen en shit wat hebben we veel bij, en wat was dat een ongemakkelijke brug. Aan beide kanten van de brug lagen drie planken naast elkaar, met gaten en stukken overgeslagen, hier moesten wij ons over heen zien te manoeuvreren met koffer en handbagage, vier wieltjes dus met drie planken dat was geen makkie. Einde brug ben je in Panama, nu eerst weer met de hele zooi bagage een stuk naar de douane lopen om vervolgens weer terug te moeten lopen om bij een andere bus weer in te stappen. Nog klein uurtje rijden om weer alle bagage eruit te halen om deze in een klein bootje te tillen die ons naar het eiland Bocos del Torre zou varen. Daar aangekomen alles weer overladen in een taxi, pff ben nu wel heel blij met onze sterke mannen. Na ongeveer totaal vier uur reizen komen we aan bij ons hotel Playa Tortuga, waar we nog lekker 8 daagjes kunnen vertoeven. Hotel ziet er gezellig uit, ff wat relaxen om vervolgens eindelijk eens een keer de koffers te kunnen uitpakken. Vroeg in de avond even naar het dorpje gegaan wat ongeveer 5 minuten rijden is met het busje van het hotel. Erg gezellig dorpje om door te lopen, heel apart. Bij hotel nog wat op ons balkon gedronken met een geweldige  uitzicht op zee, die echt in onze tuin ligt. En weer bedje slapen voor morgen weer een nieuwe dag. Doei doei.