Zondag 18 januari - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Ronald Gerrie Joey en Rachel - WaarBenJij.nu Zondag 18 januari - Reisverslag uit Quepos, Costa Rica van Ronald Gerrie Joey en Rachel - WaarBenJij.nu

Zondag 18 januari

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Ronald Gerrie Joey en Rachel

19 Januari 2015 | Costa Rica, Quepos

Wat gaat de tijd snel, alweer een weekje hier. We zijn om 09.00 uur gaan ontbijten om meteen door te rijden naar onze excursie. Daar aangetreden werden we helemaal in harnassen gehesen om zo aan onze tocht te beginnen. Om 10.30 uur stappen we in een kabelbaan met treintje om zo naar 2000 meter hoogte te komen.en daar begon onze tour, het was enorm hoog, zwaar en verschrikkelijk eng op sommige stukken, maar er was geen weg terug dus we moesten wel. Het moeten springen en lopen op die hoogtes was het engst, pfff. Je zit wel constant vast geklikt aan stalen kabels en ze werken zo veilig als het maar kan. Maar op sommige stukken waren de paden erg smal en geen raiking, de paden waren glad door de regen en de hoogte was schrikbarend, dus erg spanend. De volgende dingen hebben we gedaan ook extreme hoogtes: - om te beginnen een zip line, je moet je zo in de diepte laten vallen, dat was om er in te komen..... - over stalen kabels lopen ( die verschrikkelijk wiemel en) ongeveer 20 meter. - over stalen kabels heel schuin naar beneden lopen, hier zitten wel netten onder omdat je er steeds afglijdt. - hierna ook een ladder heel schuin naar beneden lopen, je kan jezelf aan de zijkant vasthouden aan stalen kabels. - vanaf het plateau met een katrol naar beneden, hoogte 30 meter. - over dikke stalen kabels heenlopen , jezelf aan zijkant vasthouden aan stalen kabels en uiteraard weer gigantisch hoogte. - weer een zip line, een gruwelijk snelle. - 2 maal een hanging bridge, hele smalle waar je voetje voor voetje moet lopen, het is een brug van touwen dus deze wiebelt aan alle kanten, dit was dood eng op deze hoogte van ongeveer 40 meter. De eerste was 150 meter lang en de tweede 80 meter. - volgens de instructeur kwamen nu de engste dingen er pas aan, pff het zweet brak me uit, in ieder geval goed voor de lijn. We kwamen bij een waterval met een hoogte van 47 meter. Op een plateau werden we weer vastgebonden en zoniet plateau afgeduwd om boven deze hoogte als tarzan te  slingeren, wat een super gaaf gevoel. - daarna abseilen via de waterval, Saar was de hoogte nog 30 meter en je ging langs de waterval af, je werd kletsnat. - en als laatste klap op de vuurpijl nog twee zip lines, een van 670 meter en een van 750 meter. Je hangt daar onder die stalen kabel en je kan een snelheid bereiken van 80 km per uur.   Wat een dag, ik was zo blij dat we dit gedurft hebben.... Helaas geen foto, s kunnen knippen, je kunt namelijk niets mee naar boven nemen.

• 20 Januari 2015 - 00:09

Sophiet:

Dit klinkt spannend, heerlijk en bijzonder, grenzen verleggen en vooral heel erg genieten. De hoogste berg wacht op jullie. De volgende trip? Nog ruim 3 weken te gaan dus op naar het volgende avontuur. Veel plezier en lieve groet van mij, Sophiet