Dinsdag 13 januari - Reisverslag uit Quebrada Yeguas, Costa Rica van Ronald Gerrie Joey en Rachel - WaarBenJij.nu Dinsdag 13 januari - Reisverslag uit Quebrada Yeguas, Costa Rica van Ronald Gerrie Joey en Rachel - WaarBenJij.nu

Dinsdag 13 januari

Door: Gerrie

Blijf op de hoogte en volg Ronald Gerrie Joey en Rachel

15 Januari 2015 | Costa Rica, Quebrada Yeguas

Vandaag om 05.00 uur opgestaan, want ze komen ons om 06.00 uur ophalen voor de trip naar Tortequiro.Vlug weer alle koffers elkaar geraapt om naar de receptie te gaan. Daar stond gelukkig een klein hapje en wat fruit om te eten. De bus was precies op tijd. We waren de eerste en dat was jammer want na ons volgde nog zes stops bij andere hotels. Wel mooi om zo de armoedige straten te kunnen zien. De gids vertelde onderweg heel erg veel en we hebben ook mooie natuur gezien en grote bananenplantages. We zijn bij een restaurant gestopt om te ontbijten waarna onze rit weer verder ging, maar nu over hobbelige zandpaden waar we hooguit maar 20 km konden rijden.Om 11.15 uur aangekomen bij bootjes, pfff een regenbui dat we kregen, de koffers in de stromende regen door de modder naar de boot gebracht. Na 15 minuten mochten we zelf op een ander bootje instappen, die ons door de kanalen naar Tortequiro vaarde. Dat was een schitterende tocht door heuvelachtige regenwoud. Op Tortequiro aangekomen kregen we een heerlijke lunch, waarna we onze koffers konden ophalen om naar onze hut te brengen. Echt prachtig midden in het woud een hut zonder ramen maar met horren, zodat we de vogels en apen kunnen horen. We hebben wel veel regenbuien tussendoor. Na de koffers te hebben uitgestald, zijn we weer met het bootje naar het tegenover liggende dorpje gevaren om daar te gaan kijken waar de schildpadden hun eigen leggen. De gids heeft ons alles uitgelegd en daarna hadden we nog 1, 5 uur vrije tijd om te gaan wandelen en te zien hoe de mensen daar leven en wonen. Echt oude vervallen huisjes. Daarna vaart het bootje weer terug zodat we ons in het hutje lekker even kunnen op frissen om daarna om 19.00 uur weer te dineren. Daarna zijn we nog naar de bar geweest met verschrikkelijke livemuziek om daarna moe en voldaan naar ons bedje te gaan, want morgen vroeg weer op had. Welterusten allemaal.